Home | Activiteiten

Op 1 december 2012 bracht de Hiv Vereniging België vzw het eerste "HIV LIFESTYLE MAGAZINE" uit. Dit zal het eerste lifestyle magazine in België zijn, gericht op hiv en de beleving ervan. Het doel is de perceptie van mensen met hiv en de kennis van de ziekte anno 2012-2013 in België te actualiseren. Essentieel hierbij is het verspreiden van feitelijke waarheden. De Hiv Vereniging België vzw is zich bewust dat we niet kunnen verwachten dat de mensen in onze omgeving het taboe rond hiv doorbreken als we dat niet eerst zelf doen.  Er wordt veel over hiv en aids gepraat maar zelden op een rationele, op feiten gebaseerde wijze. Heel veel emotionele, achterhaalde slogans, maar geen echte informatie gebaseerd op nieuwe medische inzichten of ervaringen van patiënten. Gebrek aan kennis is de grootste boosdoener. Dat geldt zowel voor mensen binnen de doelgroepen die het meest gevaar lopen op een besmetting, als voor de rest van de maatschappij.  Het is onaanvaardbaar dat iemand uitgesloten wordt, veroordeeld wordt of sterft vanwege een gebrek aan kennis.

Deze eerste uitgave werd mogelijke gemaakt danzij de samenwerking met Gilead, de Provincie Antwerpen en het Instituut voor Tropische Geneeskunde.

Hiv Lifestyle Magazine - {POSITHiV}

²